نعمت چیست؟ چگونه حواسمان از نعمت ها پرت می شود؟

نعمت
5/5
فهرست عناوین این مقاله
وقتی ما نعمتی را در دست دیگران می بینیم و به نوعی چشممان دنبال این نعمت است و با حسرت به او می نگریم ؛ به لحاظ انرژیکی سطح ارتعاشات خود را متصل به شی و نعمتی در دست دیگران خواهیم نمود و از اینکه نعمتی معادل آن یا حتی بهتر از آن در زندگی ما جاری شود ، جلوگیری خواهیم نمود. در این ویدئو خواهیم دید که چگونه این پدیده باعث کم شدن نعمات الهی بیشتر در زندگی ما میگردد و از این پس رویکردی جالب خواهیم داشت.
 
اگر اعتقاد به فراوانی و نعمت داشته باشیم در خیلی از مسائل چشممان دنبال داشته های دیگران نخواهد بود. به عنوان مثال قصد شراکت با دوستی را داشته ام و پروژه با شکست مواجه شده است و در جای دیگر شریک من به موفقیت دست پیدا کرده است. من چشم دنبال این است که چرا من با آن فرد نتوانستم موفق بشوم. و الان می بینم که ایشان موفق شده است و چشمم دنبال موفقیت های آن فرد است.
اگر چشم من دنبال موفقیت دیگران باشد باعث می شوم جلوی نعمت و برکتی که می توانست وارد زندگی من بشود را می گیرم. چون جهان هستی می خواهد دقیقاً معادل همان چیز یا بهتر از آن را به من بدهد ولی چون من چشمم دنبال داشته های دیگران است و حسرت آنها را می خورم، نمی توانم به خواسته هایم دست پیدا کنم.
یکی از دوستان می گفت من قصد ازواج با فلان فرد را داشتم ولی به او نرسیدم.
باورتان نمی شود تا زمانی که به فرد خاصی فکر می کنید باعث می شوید
که یک فرد نازنین بهتر از آن، که نیمه گمشده عالی تر شما و همسر الهی
و ایده آل زندگی شما می توانسته باشد را از زندگی خودتان دور می کنید.
می خواهم به شما بگویم چشممان دنبال داشته ها
و موفقیت های دیگران نباشد. مثلاً می بینم همسایه من یک ماشین لوکس 1 میلیاردی دارد
و چشم من دنبال این است که عجب ماشینی دارد
و با حسرت به آن نگاه می کنم. وقتی چشم من دنبال مال دیگران باشد
اتفاقی که می افتد این است که من به این که جهان هستی،
جهان فراوانی و نعمت است اعتقاد ندارم. در صورتی که فراوانی
و نعمت به وفور وجود دارد و حتی بهتر از آنچه که در اختیار دیگران است
به من هم داده می شود. حتی لوکس تر ماشین از ماشین همسایه،
حتی بهتر از آن فردی که می خواستم با او ازدواج کنم، به من هم داده می شود.
ولی تا وقتی تمرکز خود را روی داشته های دیگران گذاشته ام
و با چشم حسرت به مال دیگران نگاه می کنم، این ارتعاش باعث می شود
که معادل آن خواسته یا بهتر از آن را از دست بدهم.
جهان هستی می خواهد بهترین ها را به ما عطا کند ولی با این ارتعاشی
که روی مال مردم دارم از آن خواسته بالاتری که می توانم از جهان هستی دریافت کنم
محروم می مانم، یعنی ماشینی از آن بهتری، نیمه گمشده
معادل یا بهتر از آن در زندگی ما متجلی نخواهد شد.
یک جمله بسیار عالی که می خواهم بگویم این است
که حق الهی من و تو محفوظ است. اگر به درک درست این جمله برسیم
دیگر نگران نخواهیم بود. ما در جهان نعمت و فراوانی زندگی می کنیم
ما در جهان برکت و ثروت هستیم. اگر دختر یا پسر مورد علاقه شما ازدواج کرده است، خوب یقیناً بهتر از آن خواهد آمد به شرطی که باور کنیم که حق الهی ما محفوظ است.
اگر به ماشینی که برای همسایه است و با دیده حسرت نگاه می کنیم ماشینی معادل آن یا بهتر از آن را از زندگی خودمان دور خواهیم کرد. خود من هر موقع در خیابان ماشین هایی را که دوست دارم می بینیم، به جای این که چشمم دنبال آن باشد یک حس خوب در خودم ایجاد می کنم. باور دارم انسان ها آیینه تمام نمای ما هستند. این خود من هستم که در این ماشین نشسته ام به جای این که حسرت بخورم که چرا فلانی این ماشین را دارد می گویم خدا را شکر که یک نفر این ماشین را دارد و باور دارم که خداوند همان را هم به من خواهد داد.
وقتی می بینم دو زوج با هم خوشبخت هستند باور دارم این خوشبختی می تواند در زندگی من هم جاری بشود. اگر خوشبختی ها، موفقیت ها، ثروت های دیگران را می بینیم باید بدانیم که از خزائنه غیب الهی و از فراوانی و نعمت آمده است. پس اگر از بالا آمده است دقیقاً برای من و تو هم خواهد آمد. اگر حسرت بخورم که چرا به من داده نشده است جهان هستی هم خواسته های ما را متجلی نمی کند. چون می گوید من بهتر از آن را برای تو در نظر گرفته بودم. مثل بچه ای که در بازار شی ای را می بیند و گریه می کند و خودش را به زمین زمان می زند تا پدر و مادرش وسیله دلخواهش را بخرند ولی پدر و مادر عاقل می گوید هر چه قدر می خواهی گریه کن من برای تو فلان چیز را نمیخرم. چون می خواهند شرایط بهتری را برای بچه خودشان فراهم کنند.
در جهان هستی هم همین گونه است وقتی روی خواسته ای کوچک اصرار می کنیم شاید آن را به ما بدهد ولی اگر بیاییم به فراوانی فکر کنیم، به این که اگر یک دوست به موفقیت رسیده است من هم می توانم. حق الهی من و تو محفوظ است. انسان ها آیینه تمام نمای یکدیگرند. اگر می بینید کسی موفق شده است خوشحال باشید چون این یک خبر خوب است. یعنی این که تو هم می توانی موفق بشوی.
چون آن موفقیت، آن ثروت، آن برکت، آن زیبایی و آن عشق توسط خداوند در زندگی آن فرد ظاهر شده است. پس در زندگی من و تو هم متجلی خواهد شد. باید باور کنیم که همه ما به خزانه غیب الهی وصل هستیم. ولی تا زمانی که نگاه مان به داشته های دیگران است که چرا او دارد و من ندارم تمام ارتعاشات و انرژی ما با آن شی در هم تنیده می شود و نه تنها خیری به ما نمی رسد بلکه یک جور انرژی منفی در زندگی دیگران هستیم.
وقتی چشممان دنبال ماشین و داشته های دیگران است جهان هستی هم بهتر از آنچه که قرار است نصیب ما بشود را نمی دهد. ما باید به فراوانی نگاه می کنیم و یادمان باشد که حق الهی ما محفوظ است. با باور کامل به شما می گویم به وجود خداوند توجه کنید تا بهتر از آنچه می خواهید در زندگی شما متجلی بشود.

مشاهده ویدئوهای بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.

دانلود رایگان کتاب «در محدوده صفر»

نویسنده: دکتر جو ویتالی با مقدمه محمد افلاکی
دریافت کتاب
close-link
دوره های ما دارای گارانتی برگشت پول مادام العمر در صورت عدم رضایت است و زمان گارانتی هم پس از  9 ماه از خرید دوره فعال شده و شرط استفاده از گارانتی این است که در درجه اول تمام تکنیک ها را کاملا آموخته باشید و سپس آنها را در زندگی بکار گرفته باشید و اگر نتیجه ای حاصل نشد پس از راستی آزمایی شروط گارانتی مبلغ 2 برابر پولی که پرداخت کرده اید را به شما باز خواهیم گرداند زیرا ما به دوره خودمان ایمان داریم و باور داریم که نتیجه آن قطعی است و ضمن اینکه به برکت پول و رضایت مشتری هم به شدت معتقدیم💯
close-link